Wegetariański, zielony obiad – szparagi i cukinia

szparagi

Wegetariański, zielony obiad – szparagi i cukinia to pyszne i proste danie, które spodoba się całej rodzinie. Widomo nie od dziś, że wszyscy jemy oczami 🙂

Wspaniałą mamy porę roku. Staram się brać garściami wszystko co oferuje, a owoce i warzywa dosłownie wypełniają lodówkę w naszym domu! Dziś w kuchni wylądowały szparagi i cukinia. O dobre szparagi trudno, a internet jest pełen porad o tym jak je wybrać i na co zwracać uwagę. Ponieważ na bazarkach i marketach mało kto zwraca uwagę na fakt, że końce szparagów powinny być przechowywane w wodzie, ciężko znaleźć takie z wilgotnym czubkiem. A taki powinien być. Udało mi się kupić względnie dobre i postanowiłam zrobić z nich zupę – krem. Przepis podawałam kiedyś na fanpage’u, ale dodam go też tutaj.

ZUPA KREM Z ZIELONYCH SZPARAGÓW

Potrzebne:
wiązka szparagów zielonych
marchew, pietruszka, seler
przyprawy: sól, ostra papryka, curry
mleko kokosowe (w stałej postaci)
pestki dyni

Gotujemy wywar z pokrojonych: marchwi, pietruszki i selera (powinny gotować się na wolnym ogniu około 30-40 min).

Szparagi dokładnie myjemy i odcinamy zdrewniałe końcówki.

Dodajemy je do wywaru. Jeśli posiadacie garnek do gotowania szparagów to super, a jeśli nie to można je położyć w garnku, najlepiej żeby główki nie były zanurzone.
Gotujemy około 8 minut do miękkości. Po tym czasie dokładnie blendujemy całość doprawiając solą, curry i ostrą papryką wedle uznania. Przelewamy do garnka i dodajemy pół puszki mleka kokosowego. Gotujemy na wolnym ogniu, mieszając aż mleko rozpuści się. Nie doprowadzamy do wrzenia.

Nagrzewamy patelnię. Na suchą wrzucamy pestki dyni. Uwaga, strzelają! 🙂 wystarczy około 3 minut aby pestki się uprażyły. Dodajemy je do kremu na talerzach.

Druga część obiadu to placuszki z cukinii. Przygotowanie ich jest dość czasochłonne. Trzeba pilnować żeby się nie spaliły na patelni. Razem z kremem ze szparagów stworzą przepyszną całość 🙂

PLACKI Z CUKINII

Potrzebne

2 cukinie
marchew
mąka (u mnie jaglana)
jajko
mleko
sól, pieprz, czosnek lub inne wedle uznania
jogurt naturalny
przyprawa tzatziki lub inna wedle uznania
olej kokosowy

Obieramy cukinie i marchew i trzemy na tarce z dużymi dziurkami.
Do miski wbijamy jajko, dodajemy 1/3 szklanki mąki i mieszamy dolewając mleka. Ciasto powinno stanowić gładką masę, konsystencję regulujemy mąką i mlekiem dolewając/dosypując wedle uznania. Do miski dodajemy cukinię i łączymy z ciastem. Doprawiamy solą, pieprzem i czosnkiem lub innymi przyprawami wedle uznania. Placki mogą być właśnie wytrawne lub nawet słodkie jeśli takie preferujecie.

Nagrzewamy patelnię, dodajemy łyżkę oleju kokosowego. Łyżką przekładamy cukinię w formie placuszków, rozpłaszczamy wedle uznania (cienkie placki będą fajnie chrupały). Czekamy aż zarumienią się na brzegach i przekładamy na drugą stronę. Około 2-3 minut na jedną potrzeba aby były przyjemnie zarumienione.

Sos
Jogurt naturalny przekładamy do miseczki i mieszamy z przyprawą tzatziki.

Placki podajemy z sosem 🙂

 

Zdrowe przepisy mojego autorstwa znajdziesz tutaj.

Tagi: , , , , , , , , , ,
Previous Post Next Post

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

0 shares